Monday, September 8, 2008

ADIK : Reunited

Ini adikku.
Ya, adik aku.
Aku jumpa dia semalam, after almost 7 years.
Owh.. aku ada gak jumpa dia somewhere around 2004, tapi tu tak dikira sebab tak sampai half an hour pun. Accidentally. Masa tu aku tengah merewang kat Central Square, sementara menunggu Mimie si budak busyuk. Masa tu laa aku jumpa dia. Dia dengan kawan-kawan dia masa tu. Budak Mat Jiwa. Outing, biasak laa.. Huhuu...

Aku kenal budak ni masa aku form 5. Dia form 1.
Kecik je dia masa tu. Dengan tocang, and lesung pipit.
Heheh. Kiut, macam aku jugak.
Aku kenal sebab masa tu dia nak masuk pertandingan nyanyi apa tah, pakcik Rosli panggil aku tolong tengok-tengok. Haha. Ada ke tengok orang nyanyi. Orang nyanyi kan kuar bunyi, so kena la 'dengar'. Kan? Kan? And dia rasmi jadi adik aku dalam tahun tu jugak. Dan aku tiba-tiba ada adik perempuan. Huhuu...

We've lost contact since 2006, for some depressing causes. Huhuu. Masa tu dia form 5. Last thing I know about her adalah tentang dia masuk ke sebuah sekolah menengah (yang namanya bermula dengan 'Kolej') di utara Kedah. Ambik form 6. Dia tak dapat masuk matrix sebab nama dia yang agak kecinaan, walaupun memegang status bumiputera yang sah. Ada jugak aku ambik inisiatif mengong dengan cara surfing thru net, dan dapat jugak laa aku tau yang dia sempat bergelar Johan Pidato' Kedah. Walaupun takde kena mengena dengan aku, tapi aku bangga gak aa.. Haha tah papa kan...

Terkini - kitorang 'jumpa balik' around 2 weeks ago. Huhuu. Adik aku dah besar. Dah 20 tahun umur dia. Baru genap 20 tahun beberapa hari yang lalu. Seminggu yang lalu. Dan kini sedang menuntut di sebuah institusi perguruan di ibu kota, sebelum berlepas ke Australia 2 tahun lagi. Huhuu. Tapi yang membuat aku terharu adalah adik aku tetap adik aku. Macam mana aku 'tinggal' dia 7 tahun lalu, macam tu jugaklah dia. Happy sepanjang masa, dan kadang-kadang dia cenderung untuk jadi 'hyper'. Heheh.

Tapi itulah.. Can never imagine macam mana dia nak mengajar budak sekolah, kalau dia sendiri pun tak jauh beza dengan diorang. Huhuu.

What ever you do - my prayers will always be with you, my lil one...

p/s : Aku happy. Hampir jadi hyper. Heheh. Owh. Happy birthday to someone yang juga aku dah tak jumpa sejak 6 tahun setengah yang lalu. ('-^)

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Adikku muda remaja
awasi bila melangkah
wajahmu manis bak gula
pasti ramai kan tergoda
tidak dilarang kau bersuka
asal tahu kan batasnya
jangan sampai adik terlupa
harapan dan cita cita

Ibu dan ayah menaruh harapan
agar kau berjaya di hari kemudian

Bila tiba waktu petang
dari sekolah kau pulang
bergalas buku di pinggang
siapa lihat tertawan
adik masih bersekolah
awas segala dugaan
adik kan ambil ambil periksa
agar senang masa depan

Tumpukan perhatian dengan sepenuhnya
serahkan selainnya kepada Yang Esa...

:::::::credits to sudirman hj arshad:::::::::

5 comments:

ajathajar said...

haha..
aku dh tgk.
expresskn =)

Anonymous said...

Ekspresi dirimu. Heheh.

-mighu- said...

siApakAh gerAngan nAmanyA??
aKu tAtAu..LanGsUng..

Anonymous said...

Huhuu.. takpa, nanti aku crita kat ang. Mana leh sebut nama kat sini, bahayaaaa........

Anonymous said...

matgwar ke? apsal aku mcm tak ingat langsung?