Tuesday, September 9, 2008

Kepulangan Yang Dinanti

Semalam aku berbuka kat Thai Thai. Hmm.. best gak, though I tend to love Thai Express more actually. Hehe. Alah.. lebih kurang sama je rasanya.. err.. dan harganya. Hehe. Everything's ok. Takde yang terlebih nor terkurang pun. Siap ada sawadikaa masa masuk kedai dia tuh. Thai abes laa kununnya. Hauhuahua...

Memula tu ok dah - the ambience and things.. tapi aku mula rasa pelik bila dengar lagu² dia pasang suma ala² latino samba. Hurm. And then, bertambah pelik bila dia start pasang lagu raya. We were like "Isn't it just the 9th day..?".. Ah, gasaklah. Aku memang melayan je bila dengar lagu raya. Tapi dalam hati aku berharap, janganlah dia pasang lagu yang satu ni. And u know what - they did play it! Nak tau lagu apa dia pasang? *Sigh...

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Bergema suara takbir di angkasa
selembut bayu meresap ke dalam jiwa
betapa hatimu terharu
menyambut anakmu kembali

Terbayang senyuman di wajah nan sepi
pulangnya anakmu di pagi yang murni
kasihmu seharum kasturi
melambai anakmu kembali

Dalam dakapan keheningan maya
pertemuan yang menyentuh di jiwa
sekian lamanya terpisah
harapan kini menjadi nyata

Kiranya perpisahan terjadi lagi
anakmu pergi mencurahkan bakti
doamu teriring selalu
semoga bertemu kembali

Pulanglah di hari raya
begitulah harapan ayahanda...

:::::::::::credits to aman shah::::::::::::

Damn it's gonna be the toughest raya ever.
Al Fatihah.

1 comment:

Anonymous said...

beb.. aku lapaq.. huhu