Monday, April 28, 2008

D.R.E.A.M.S

2-3 hari ni aku asyik mimpi benda yang pelik², melibatkan orang-orang yang rapat dengan aku. Mula² 2 hari lepas. Aku mimpi adik aku si El tu sakit. Sakit yang aku rasa teruk gak la, sebab sampai tahap kena dukung. But the problem is - masa tu tah camna aku berada bersama² orang-orang masjid taman aku, so camna aku nak dukung anak dara orang depan insan-insan kamil sebegini? Tetiba dalam konfusi tersebut, seorang perempuan yang entah dari mana asalnya muncul nak membantu. Ok jelah aku pun. Perempuan itu, yang dalam kelam kabut beliau sendiri, mengenakan tudung (secara kelam kabut jugak) dan mencempung adikku itu masuk ke sebuah van. Dan scene terakhir mimpi aku tuh adalah - aku bersama barisan insan² kamil tu berdiri menghadap laut, dan kaca lensa menunjukkan mereka sedang mengaminkan doa yang dibaca oleh aku! Huhuu.. lepas tu aku terus terjaga, dan terus jugak la aku SMS adikku itu.. dan dijawab dengan rileksnya oleh beliau - "Semua ok je.. baru mangun tido...".. huhuu...

Tak habis kat situ, rupa²nya the next day (malam tadi laa) aku termimpi plak tok and mama aku baru sudah solat.. masih dalam telekung lagi. Mama terus je cakap "Tak tau ka? Pak Andak dah takdak.." pada aku yang tah camna leh termasuk dalam bilik tempat diorang solat tu. Dan kalau tak silap aku, situasi sebenar adalah kereta yang dipandu oleh Pak Andak (adik Mama), yang mana Mama dan Tok adalah penumpangnya, telah mengalami kemalangan. Innalillahi wainna ilaihirajiun...

So.. ada sesapa yang terer tafsir mimpi? Try laa bagitau aku apa makasud kedua² mimpi ni. Bukan nak percaya, tapi besh gak dengar kadang². Hehehe...

p/s : Owh.. sori 'Ain.. takde mimpi tentang 'Ain setakat ni. Hehehe... ('Ain ni office mate aku yang suruh aku tulis pasal dia dalam blog aku. Huhuu..)...

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Drea-ea-ea-ea-eam
dream, dream, dream
drea-ea-ea-ea-eam
dream, dream, dream

When I want you in my arms
when I want you and all your charms
whenever I want you
all I have to do is
drea-ea-ea-ea-eam
dream, dream, dream
when I feel blue in the night
and I need you to hold me tight
whenever I want you
all I have to do is
drea-ea-ea-ea-eam

I can make you mine
taste your lips of wine
anytime night or day
only trouble is, gee whiz
I'm dreamin' my life away

I need you so that I could die
I love you so and that is why
whenever I want you
all I have to do is
drea-ea-ea-ea-eam
dream, dream, dream
Drea-ea-ea-ea-eam...

::::::::credits to the everly brothers:::::::::

4 comments:

ajathajar said...

aku?
x mimpi?
hehehe..

Along said...

konfem ah along xde dlm mimpimu.

Anonymous said...

ALAHAI..
takpelah..
malam ni ah mimpi korang..
kita main konda kondi ek...

Anonymous said...

mati
jika anda mimpikan teman/keluarga meninggal dunia, bermakna yang diimpikan itu akan umur panjang.

sakit
jika bermimpikan seseorang/diri sendiri yang sakit, bererti rezeki akan bertambah..

good luck!